Sretan rođendan legendi <3 DAVID LYNCH (20.1.1946. - 16.1.2025.) 

David Lynch, vizionarski umjetnik i filmaš koji je redefinirao naraciju svojim osebujnim nadrealističkim stilom, preminuo je 16.1. u 78. godini. Poznat je po: ikoničnim filmovima, revolucionarnim TV serijama, zagovaranju transcendentalne meditacije, slikama, litografijama, kameri, scenografijama, skulpturama, muzici, knjigama, you tube emisijama, stripovima, … njegov utjecaj se širi daleko izvan ekrana.

IZVOR: LAMBIEK / WIKIPEDIA KLIK KLIK: KOMIKAZE FACEBOOK & INSTAGRAM / OSVRT: KARLA LONČAR

IZVOR: WIKIPEDIA “Vizualno je svaki strip isti. Na prva tri identična kadra prikazan je crni pas koji reži, lancem vezan za stup u dvorištu. Nalazi se između drveta s lijeve strane i jednog zida kuće s prozorom s desne strane. Četvrti kadar je isti, ali noću krug svjetla dolazi s prozora kuće. David Lynch je naravno i prije koristio životinje u svom filmskom opusu. Psi se pojavljuju u gotovo svakom od njegovih filmova, obično kao vizualni rekvizit: tko bi mogao zaboraviti scenu u “Divlji u srcu” u kojoj naš prijatelj pas bježi s odsječenom rukom blagajnika u banci? Ili štenad koja mjauče u dnevnoj sobi Mary X u “Eraserheadu”? …”
Svako poglavlje “Najljućeg psa na svijetu” ima istu strukturu: naslov prvog kadra glasi: “Pas koji je toliko ljut da se ne može pomaknuti. Ne može jesti. Ne može spavati. Jedva može režati. Vezan tako čvrsto od napetosti i bijesa, približava se stanju rigor mortis.” Vidimo istu sliku crnog psa (iako stvor više sliči morskom psu ili krokodilu) u 3-4 kadra koji nepomično, tiho reži. U petom kadru nebo je noćno zamračeno. Iako su slike u cijelosti identične, riječi se mijenjaju u svakoj epizodi (nakon što je nacrtao originalni strip okvir, Lynch bi svaki tjedan nazvao ured LA Readera i diktirao dijalog umjetničkom direktoru Davidu Hwangu). Nevidljiva obitelj (četiri osobe po imenu Bill, Sylvia, Pete i Billy Jr.) razgovara u kući ponekad međusobno, ponekad osobno. Izgovaraju monologe, pričaju viceve ili jednostavno prave zagonetne hijeroglife.
Lynch je došao na ideju za strip ranih 70-ih, u vrijeme koje ga je, kako je kasnije rekao za časopis Rolling Stone, ispunilo “ogromnim bijesom”: nečim što je, kako kaže, nestalo kada je otkrio Transcendentalnu meditaciju. “Ljudima oko sebe sam u određenim trenucima zagorčavao život… Dakle, ljutnja – sjećanje na ljutnju – je ono što radi Najljući pas. Ne više stvarna ljutnja. To je vrsta ogorčenog stava prema životu. Ne znam odakle je došao moj bijes i ne znam kamo je otišao.”