* SKRAĆENA VERZIJA
KOMIKAZE
VIZIJA
Regionalna mreža za proizvodnju, promociju i distribuciju informacija te razmjenu konkretnih strip-proizvoda na polju autorskog stripa. Aktivnosti uključuju elektronsko i tiskovno izdavaštvo, stripradionice, izložbe i razna multimedijalna događanja.
MISIJA
Proizvodnja, promocija i popularizacija autorskog stripa na području Balkana, senzibilizacija tržišta i publike te sondiranje novih talenata.
STRATEGIJE:
A-TEMELJNE
B-RAZVOJNE
1) STRATEGIJA UMREŽAVANJA
2) STRATEGIJA PODIZANJA KVALITETE/IZVRSNOSTI
PROGRAM:
A- KOMIKAZE IZDAVAŠTVO
A1.) ELEKTRONSKO IZDAVAŠTVO
E-zin “Komikaze” izlazi u četveromjesečnom ritmu.
Arhiva na: www.komikaze.hr
A2.) TISKANO IZDAVAŠTVO
Časopis “Komikaze” je jednogodišnji zbornik stripaktivnosti udruge Komikaze.
B- KOMIKAZE PROMOCIJA
B1.) Arhiviranje, animacija, popularizacija i promocija autorskog stripa te sondiranje novih talenata kroz: Komikaze infoportal, društvene mreže, izložbe, radionice, gostovanja.
http://www.komikaze.hr/wiki
https://www.facebook.com/komikaze.hr
B2) RADIONIČARSKI SAMIZDATI: WEB/ FANZINI
CILJEVI:
1- PROIZVODI
1 album + 3 elektronska izdanja + 3 webzina/fanzina/fotozina nastala na stripdogađanju
2- ŠIRENJE MREŽA
Smjerovi širenja su lokalni, regionalno i internacionalni.
Odnose se na razvoj mreža autora/ica, partnerskih organizacija i distributivne mreže.
3- PRILJEV NOVIH AUTORA/ICA
Planirano je 15 novih na godinu
Kriteriji širenja mreže su: prioritetna dugoročna suradnja, kvaliteta/kreativnost, likovna pismenost i inovativnost pristupa.
4- PROMOCIJA
Cilj izložaba, gostovanja te radionice i promocije izdanja jest:
– razvoj LO-FI i DIY scene u cilju poticanja neovisnosti mladih autora/ca
– motivacija i popularizacija na strip te edukacija, kao i promoviranje mladih autora putem izdavaštva i izložbi
– integracija kreativnih ljudi različitih etničkih i kulturnih pripadnosti putem kreativnih radionica
– stvaranje mogućnosti za mlade ljude da se kreativno izražavaju i stvaraju vlastitu urbanu kulturu mladih
– stvaranje kreativne alternative potrošačkoj (ne)kulturi i kulturnoj/kreativnoj stagnaciji posebno iz oblasti
vizualnih umjetnosti
– ostvarivanje međunarodne kulturne razmjene
– rad na razvoju interkulturalnog dijaloga i kulture tolerancije u svrhu demokratizaciji kulturnog prostora na Balkanu i njegovom povezivanju s Evropom i svijetom.
SWOT ANALIZA
S -inovativnost -duh eksperimenta -nomadizam/razmjena iskustava -razvijena mreža partnerstva/ decentralizirana, regionalna -prokreativan kolektivni duh -brand/kohezivna snaga -kreativnost -jaka produkcija -mogućnost neovisnosti o materijalnom faktoru/volonterizam -kulturni aktivizam -profilirani kriteriji -alternativna ekonomija /razmjena proizvoda -e-narudžba kao rješenje problema internacionalne distribucije
|
W -marketing -distribucija -prodaja (nema specijaliziranih trgovina ni knjižara za autorski strip) -internacionalizacija
|
0 -umreženost, razvoj tehnologije I networka -demokratizacija vještina, open sources, free softwers, piraterija vs kreativni prioritet -hibridi, intersektorska suradnja -porast moći neovisnih medija -decentralizacija/net/globalna -popularizacija tzv.alternativne, subkulturne proizvodnje/zasićenost uniformiranim mainstreamom -razvoj civilnog društva -rast standarda/otvaranje vremena za više kreativnosti -antiglobalizacija -spolna ravnopravnost
|
T -konzumerizam -birokratizacija -uniformiranost/šablone -nedostatak tolerancije prema drugačijem -ksenofobija -vulgarni materijalizam -komercijalizacija -tiranija pseudospecijalista -nedostatak stručne kritičke javnosti -nedostatak senzibilizirane publike -pad slobodnog vremena |
evaluacija programa
Ciljevi |
Parametri |
Kriteriji |
Indikatori |
Metode |
Proizvodnja autorskog stripa -podsticanje stvaralaštva -stvaralački kontinuitet starih članova -novi mladi autori/ce -3 e-zina+1 tisak/godišnje -10 novih autora -3 otvorene radionice Inovativni pristup |
Širenje mreže Kontinuitet aktivnosti Afirmacija medija autorskog stripa Nov pristup mediju Intersektorska suradnja Novi partneri Novi programi Novi prostori Nova scena |
Kvantiteta i kvaliteta proizvoda Priljev novih autora/ica |
4 kritike, 10 recenzija, 2 selekcije, 40 medijskih objava
|
Autoevaluacia
|
Podizanje ugleda javnosti Podizanje stručnog ugleda |
Primjena međunarodnih standarda
|
Rast i kohezija kreativne jezgre
|
-II- |
Eksterna evaluacija dostignutih standarda Snimanje stanja na početku i na kraju strateškog perioda |
Ostvariti veću poznatost inicijative u općoj javnosti
|
Prisutnost u javnosti (jasno mjesto na kult.-pol.sceni, medijima…)
|
Diverzifikacija publike
Medijska prisutnost
Uključenost u kulturno- političke akcije |
Porast broja posjetitelja: Relativna zastupljenost raznovrsnih društvenih skupina Raznovrsna obrazovna struktura; Specifične skupine posjetitelja |
Kontinuirano istraživanje publike/web Analiza medijskih odjeka (press cliping i sl.) Analiza sadržaja |
Jačanje identiteta organizacije kroz karakteristike identiteta: Inovativno, istraživački |
Izgrađenost identiteta: Prepoznatljivost identiteta |
Koherentnost, Dokumentiranost, Ekskluzivnost/socijalna angažiranost/eksperiment |
|
Komparativna analiza
|
Povećati sudjelovanje na regionalnoj i evropskoj umjetničkoj sceni |
Međunarodna prisutnost inicijative |
Članstvo u mrežama Vlastiti programi s međunarodnom komponentom Poznatost u međ. stručnoj javnosti |
6 Gostovanja 6 Festivalskih poziva 5 recenzija-domaće 5 recenzija -strane
|
Int. analiza /komparacija u odnosu na pretperiod Komp.analiza s „benchmarkin institucijom“ (uzor) |